فروش سرور

server host arzan

فروش سرور

server host arzan

فروش سرور

buy سرور

پی سی وب سرور

سرور معتبر

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

ساختار دایرکتوری های لینوکس و مسیر فایل های مهم سیستمی


Image result for ‫ساختار دایرکتوری های لینوکس و مسیر فایل های مهم سیستمی‬‎


دیاگرام ساختار دایرکتوری های لینوکس

یک توزیع استاندارد لینوکس ساختار آن به شرحی که در تصویر زیر مشاهده می کنید٬ بنا شده است.


هر یک از پوشه های فوق حاوی اطلاعات مهمی هستند که boot سیستم عامل٬ کانفیگ سیستم٬ درایو ها و … را شامل می شود.

bin/ : تمام برنامه های اجرایی باینری٬ فایل مورد نیاز فرایند boot ٬ تعمیرات ٬ فایل مورد نیاز single-user-mode و برخی دیگر از دستورات مهم پایه ای همچون cat, du, df, tar, rpm, wc, historyy و …

Boot/ : دارای فایل های مهم فرایند بارگزاری سیستم عامل و هسته ی لینوکس

dev/ : شامل فایل های دستگاه برای تمام دیوایس های موجود بر روی سخت افزار به عنوان مثال Ram , cpu , hard و …

etc/ : این دایرکتوری یکی از اصلی‌ترین مکان‌های مورد مراجعه هر لینوکس کار است. کلیه تنظیمات سیستمی در اینجا قرار می‌گیرند. معمولا هر برنامه در این دایرکتوری برای خود یک  دایرکتوری می سازد و تنظیمات مورد پذیرش در کل سیستم را آنجا می‌گذارد.

home/ : دایرکتوری شخصی کاربران در مسیر home قرار دارد. هرگاه یک یوزر جدیدی در سیستم عامل تعریف شود٬ یک پوشه بنام همان یوزر در این مسیر ایجاد خواهد شد که حاوی اطلاعات Desktop, Downloads, Documentss شخصی شان می باشد.

lib/ : دایرکتوری Lib شامل ماژول های کرنل و تصاویر کتابخانه مشترک مورد نیاز برای بوت کردن سیستم و اجرای دستورات در  ریشه ی فایل سیستم

lost+found/ : این پوشه زمان نصب سیستم عامل٬ نصب می شود و برای ریکاوری فایل های شکسته که ممکن است به دلایل غیر منتظره همچون خاموش شدن ناگهانی سیستم ایجاد شود٬٬ مورد استفاده قرار می گیرد.

media/ : پوشه ای موقت که زمان اتصال ابزارهای جانبی ایجاد میشود. برای مثال اگر شما با یوزر tarimehr به سیستم عامل لاگین شده باشید و یک usb بنام myusb به دستگاه متصل کرده باشید٬ قادر به مشاهده /media/tarimehr/myusbb خواهید بود.

 

mnt/ : مسیری عمومی برای mount ابزارهای ذخیره سازی. این مسیر بر خلاف مسیر media/ معمولا تنها توسط مدیرسیستم یا روت برای متصل کردن ابزارهای جانبی استفاده  می‌شود.

opt/ : این مسیر معمولا برای نصب برنامه‌های وندورهای مستقل استفاده می‌شود. برای مثال در صورتی که برنامه‌ای مانند java را تهیه کنید، برنامه در مسیر opt/ که مخفف کلمات optionall است نصب خواهد شد.




usr/ – باینری‌های کاربر

در این دایرکتوری نرم‌افزارها و فایل‌های مورد استفاده کاربران، قرار می‌گیرد. برای مثال نرم‌افزارهای غیراساسی همچون فایرفاکس در این دایرکتوری قرار گرفته و در bin/ ذخیره نمی‌شود. کتابخانه‌های مورد نیاز این نرم‌افزارها نیز در دایرکتوری usr/lib/ قرار می‌گیرد. دایرکتوری usr/ همچنین دایرکتوری‌های دیگری درون خود دارد که به همین منظور به‌کار می‌رود؛ همانند usr/share/.

دایرکتوری usr/local/ شامل نرم‌افزارهای کامپایل‌شده لوکال است که به‌طور پیش‌فرض در این دایرکتوری می‌رود. این دایرکتوری باعث می‌شود نرم‌افزارهای کامپایل شده درون سیستم پخش نشود.

var/ – دایرکتوری فایل‌های داده‌ای متغیر

دایرکتوری var/ دایرکتوری قابل نوشتنی است که در مقابل با usr/ قرار می‌گیرد. دایرکتوری usr/ در شرایط عادی فقط خواندنی است. فایل‌های گزارش (log) و چیزهای دیگر که به‌صورت عادی در usr/ قرار می‌گیرد، به دایرکتوری var/ می‌رود. برای مثال فایل‌های گزارش را می‌توان در دایرکتوری var/log/ مشاهده کرد.


buy-host.in


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی