فروش سرور

server host arzan

فروش سرور

server host arzan

فروش سرور

buy سرور

پی سی وب سرور

سرور معتبر

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

information system چیست

information system چیست



Image result for ‪information system چیست‬‏




سیستم اطلاعاتی یا سامانه اطلاعاتی یک پایگاه داده برای ذخیره، پردازش و تجزیه و تحلیل نتایج گزارشاتی است که به طور منظم درحال انجام است. به این دلیل سیستم‌های اطلاعاتی نه تنها  به عنوان یک پایگاه داده، نرم‌افزار وسخت افزار بلکه به عنوان یک سیستم بزرگتر که به کمک و بهره‌گیری ازآن می‌توان مدیریت تمام امور دستی و دستگاهی و تفسیر سیستم‌های ارتباطی را به راحتی انجام داد.




این اصطلاح در معنای وسیع تر «به هر وسیله‌ای که باعث برقراری ارتباط علمی بین افراد ازجمله توسط ارتباط کلامی، سیستم‌های پانچ کارت و سیستم‌های تصادفی نوری ساده انجام می‌پذیرد» اطلاق می‌شود. همچنین گاهی اوقات تنها برای اشاره به نرم‌افزار مورد استفاده برای اجرای یک پایگاه داده کامپیوتری ویا برای اشاره به یک سیستم کامپیوتری استفاده می‌گردد. مجموعه سیستم‌های اطلاعاتی، برای مطالعه علمی، دقیق و واقعی شبکه‌های متشکل از سخت‌افزار و نرم‌افزار، که مردم و سازمان‌ها برای جمع‌آوری، فرایند ایجاد و توزیع اطلاعات از آنها استفاده می‌کنند مورد استفاده قرار می‌گیرند. هدف هر سیستم ارتباطی حمایت ازعملیات، مدیریت وتصمیم گیری و در معنای وسیع ترکاهش مدت استفاده می‌باشد؛ که می‌توان به فناوری اطلاعات وارتباطاتی که یک سازمان، و یا تکنولوژی که مردم در حمایت ازفرایندهای کسب و کار انجام می‌دهند، اشاره کرد.



 متخصصین MIS بایستی همواره در زمینه تکنولوژی‌های اطلاعاتی به‌روز بوده, صاحب توانمندیهای پایه‌ای تکنیکی باشد تا بتوانند در انتخاب تکنولوژی مناسب در جهت پیاده‌سازی سیستم کامپیوتری مورد نیاز تصمیم بگیرند. بدین منظور است که که رشته تحصیلی MIS ترکیبی است از دروس کامپیوتری و تجاری.
از آنجایی که عدم موفقیت بسیاری از سیستمهای اطلاعاتی مبتنی بر کامپیوتر در واقع به‌دلیل موارد تکنیکی و فنی نیست و ریشه در عدم توانایی افراد در
طراحی و استفاده مناسب از سیستمها دارد, لذا افزایش درخواست برای دانش آموختگان و فارغ‌التحصیلان این
رشته انتظار می‌رود.

مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی در مقابل مهندسی نرم افزار (علوم کامپیوتر)
مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی و مهندسی نرم‌افزار تا حدودی شبیه هستند, آنهم از این نظر که دغدغه هردو استفاده از کامپیوتر در جهت حل مسائل است. اما تفاوتهای مشخصی بین ایندو زمینه وجود دارد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی